مقاله تعارض ، مذاکره و رفتار گروهی
برای دانلود سریع فایل کافیست روی دکمهی پایین کلیک کنید
برای دانلود اینجا کلیک فرمایید ( مقاله تعارض ، مذاکره و رفتار گروهی )
· • • • • • • • °° • مقاله تعارض ، مذاکره و رفتار گروهی مقاله تعارض ، مذاکره و رفتار گروهی مدیریت تعارض و مذاکره مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته · · مدیریت تعارض و مذاکره مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته · · یادگیری مدیریت تعارض برای انطباق و استفاده از تغییر و تحول برای فرد، خانواده و سازمان، امری ضروری و حیاتی است در واقع مدیریت اثربخش تعارض به مدیر کمک میکند که با تحولات جدید در ارتباط باشد نظریههای تضاد درک منشا تعارضات در تیمها ایوسی · نظریههای تضاد درک منشا تعارضات در تیمها ایوسی · این مقاله از ایوسی به بررسی دقیق نظریههای مختلف تضاد میپردازد که علل تضادهای تیمی را روشن میسازد و بینشهای عملی برای مدیریت و کاهش این چالشها در محیط کار ارائه میدهد بررسی مدیریت تعارض و ارائه رهنمودهای رفتاری و تحلیلی برای حل · · بررسی مدیریت تعارض و ارائه رهنمودهای رفتاری و تحلیلی برای حل · · این مقاله مجموعه جامعی در باب تعارض، مدیریت تعارض، راهبردهایی بر حل تعارض، نحوه تأثیر فرهنگ و تنوع نیروهای کاری بر مدیریت انسانی و شیوه های برخورد با تعارض و راهبردهای مذاکره می باشد و تأکید مدیریت تعارض و مذاکره علی رضائیان سمتا · · مدیریت تعارض و مذاکره علی رضائیان سمتا · · در واقع مدیریت اثربخش تعارض به مدیر کمک می کند که با تحولات جدید در ارتباط باشد و برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصتها، بهترین راه حل را بیابد این کتاب دستاورد سالها تجربه و تدریس دکتر تعارض سازمانی و فنون مدیریت آن تعریف، رویکردها، انواع و · فنونمدیریتتعارضتعارض سازمانی و فنون مدیریت آن تعریف، رویکردها، انواع و · فنونمدیریتتعارض وابستگی متقابلدوطرفه وظایف وابستگی یکطرفه وظایف تفکیک افقی زیاد واحدها رسمیت کم تصمیمگیری مشارکتی تفاوت در معیارهای ارزشیابی و سیستمهای پرداخت عدم تجانس افراد عدم تناسب پست سازمانی با مقام و منزلت افراد نارضایتی از نقش تحریف ارتباطات این عامل، روابط و تعامل بین واحدها را بیشتر میکند، اما وقتی واحدها برای انجام وظایف خود، نیاز به واحدهای دیگر دارند، این حالت اجبار میتواند بصورت یک عامل بالقوه برای تعارض دربیاید حال اگر سابقهی تعارض بین دو واحد نیز وجود داشته باشد، این حالت میتواند باعث تشدید تعارض نیز بشود در این حالت، احتمال ایجاد تعارض بیشتر میشود؛ زیرا واحد حاکم انگیزهی کمتری برای هماهنگی با واحد زیردست خودش دارد مثلاً خطوط تولیدی دارای وابستگی یکطرفه هستند وقتی یک واحد کارش را به درستی انجام ندهد و واحد بعدی نتواند هیچ تلافیای انجام دهد، در اینجا تعارض شکل میگیرد اگر واحدها بیشازحد از یکدیگر تفکیک باشند، وظایف و خردهمحیطهایی که با آن در ارتباط هستند و همینطور گرایشات آنها متفاوت خواهد شد؛ که این تفاوتها میتواند عامل بالقوهای برای ایجاد تعارض باشد وجود چارچوبهای مشخص، سلسله مراتب معین، قوانین و مقررات و رسمیت در سازمان، تعارض را کاهش میدهد؛ زیرا باعث کمشدن ابهامات شده و هرکسی میداند دقیقاً چه وظایف و چه حد و مرزهایی دارد وقتی رسمیت وجود نداشته باشد، تعاملات بین واحدها از طریق مذاکره انجام میشود که در چنین جوی، احتمال افزایش تعارض وجود دارد وقتی افراد شرکت کننده در تصمیمگیری، تحت تأثیر تصمیمات اتخاذ شده توسط یک فرد خاص قرار میگیرند، تعارض میان آنها تشدید میشود فرایند تصمیمگیری مشارکتی، زمینه لازم برای اظهار اختلافات و تعارضها را فراهم میکند از آنجاییکه اکثر ارزشیابیها و پرداختهای مدیران، بر عملکرد جداگانهی هر واحد تأکید دارد، این موضوع باعث ایجاد تعارض میشود مثلاً واحد تولیدی در یک سازمان، بخاطر تولید پیوسته و کمکردن هزینههای تولید پاداش میگیرد؛ اما واحدهای فروش بخاطر تحویل سریع و بهموقع کالا به مشتریان یا مثلاً واحد فروش به دنبال فروش بیشتر و بیشتر است؛ اما واحد اعتبارات م مربوط به حالتی است که افراد از لحاظ شخصیتی با هم تفاوت دارند؛ مثلاً برونگرایی و درونگرایی، تفاوت در پیشینه، ارزشها، تحصیلات، سن و غیره وقتی به افراد مقام یا پستی داده میشود که متناسب با شأن آنها نیست، یا وقتی در سلسله مراتب پستها تغییراتی ایجاد میشود، تعارض تحریک میشود مثلاً وقتی کسی فکر کند میزان حقوق پرداختیاش خیلی کمتر از فرد دیگری است، یا مثلاً وقتی که در سازمانی باور بر این بوده که بخش فروش مهمتر است، ناگهان تغییر در ارزشهای سازمان ایجاد میشود و بخش بازاریابی در اولوی وقتی فردی از پست خودش راضی نیست و فکر میکند که باید ترفیع درجه بگیرد، یا فردی که حس میکند استعدادهایش در یک مقام دیگر بیشتر به کار میآید، میتواند باعث ایجاد نارضایتی شود و واکنشهای مختلفی از خودش نشان دهد مثلاً استعفا دهد، یا کمکاری کند، یا به ستیزه جویی روی بیاورد تمامی این واکنشها نیز باعث ایجاد تعارض میشود مشکلات ارتباطی و مشکلات کلامی باعث ایجاد تعارض میشود یکی از منابع و نمونههای تعارض ارتباطی، این است که یک واحد، اطلاعات موردنیاز واحدهای دیگر را درون واحد خودش مخفی نگه دارد علل بروز تعارض و اصول کاربردی مدیریت تعارض در محیط های سازمانی · · علل بروز تعارض و اصول کاربردی مدیریت تعارض در محیط های سازمانی · · · در این مقاله به بررسی اجمالی در خصوص مفاهیم تعارض، انواع و علل آن و نیز ارائه اصول مدیریت تعارض مبتنی بر مقاله بررسی تعارض سازمانی و راهکارهای کاهش تعارض · · مقاله بررسی تعارض سازمانی و راهکارهای کاهش تعارض · · در این مقاله سعی بر این است که مفهوم تعارض، سیر تکاملی اندیشه تعارض، رابطه تعارض و عملکرد، انواع و علل تعارض مورد بررسی قرار گیرد و سپس مدیریت تعارض و فنون و راهبردهای مدیریت آن، جهت اداره
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید
دانلود مستقیم و سریع
برای دانلود اینجا کلیک فرمایید ( مقاله تعارض ، مذاکره و رفتار گروهی )
برچسب: مقاله تعارض ، مذاکره و رفتار گروهی، ،